Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

6 και 9 Αυγούστου 1945: Από Τη Σιωπή (μας) Στην Έκρηξη

Ανδρέας Ζαφειράτος: Ο Δόμος της Χιροσίμας
Εικόνα του κόμικ Στιγμές: Από Τη Σιωπή Στην Έκρηξη (1998)
[Βλέπε κάτω]


ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ
ΤΡΑΓΟΥΔΙ

(Απόδοση: Γιάννης Ρίτσος)

Εγώ είμαι, εγώ είμαι που χτυπάω την πόρτα σας
Εδώ ή αλλού, χτυπάω όλες τις πόρτες
Ω, μην τρομάζετε καθόλου που ’μαι αθώρητη
Κανένας μια μικρή νεκρή δε μπορεί νά’ιδει.

Εδώ και δέκα χρόνια εδώ καθόμουνα
Στη Χιροσίμα ο θάνατος με βρήκε
Κι είμαι παιδί, τα εφτά δεν τα καλόκλεισα,
Μα τα νεκρά παιδιά δε μεγαλώνουν.

Πήραν πρώτα φωτιά οι μακριές πλεξούδες μου
Μου καήκανε τα χέρια και τα μάτια
Όλη - όλη μια φουχτίτσα στάχτη απόμεινα
Την πήρε ο  άνεμος κι αυτή σ’ ένα ουρανό συγνεφιασμένο.

Ω, μη θαρρείτε πως ζητάω για μένα τίποτα,
Κανείς εμένα δε μπορεί να με γλυκάνει
Τι το παιδί που σαν κομμάτι εφημερίδα κάηκε
Δε μπορεί πια τις καραμέλες σας να φάει.

Εγώ είμαι που χτυπάω την πόρτα σας, ακούστε με,
Φιλέψτε με μονάχα την υπογραφή σας
Έτσι που τα παιδάκια πια να μη σκοτώνονται
Και να μπορούν να τρώνε καραμέλες.

«Όλη - όλη μια φουχτίτσα στάχτη απόμεινα»
Χιροσίμα, 6 Αυγούστου 1945
*

Το ποίημα Ölü Kızcağı (Νεκρό Παιδάκι) δακτυλογραφημένο από τον Ναζίμ Χικμέτ, και δεξιά γράμμα παιδιών από την Ιαπωνία που του εκφάζουν τις ευχαρισίες τους
*






Kiz Cocugu - Joan Baez (Nazım Hikmet)

Μουσική: Ζουλφί Λιβανελί

Η απαγγελία του Τραγουδιού με τη φωνή του Χικμέτ,
από ηχογράφηση του 1950

KIZ ÇOCUĞU
(Μικρό Κορίτσι)
 
Kapıları çalan benim,
Kapıları birer birer.
Gözünüze görünemem,
Göze görünmez ölüler.

Hiroşima 'da öleli,
Oluyor bir on yıl kadar.
Yedi yaşında bir kızım.
Büyümez ölü çocuklar.

Saçlarım tutuştu önce,
Gözlerim yandı kavruldu
Bir avuç kül oluverdim.
Külüm havaya savruldu.

Benim sizden kendim için
Hiçbir şey istediğim yok.
Şeker bile yiyemez ki
Kaât gibi yanan çocuk.

Çalıyorum kapınızı,
Teyze,amca bir imza ver.
Çocuklar öldürülmesin

Şeker de yiyebilsinler.

*

Χιροσίμα

Μαρία Φαραντούρη


Μουσική: Ζουλφί Λιβανελί
Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ/Λευτέρης Παπαδόπουλος

Είμαι εφτά χρονών κορίτσι,
πέθανα στη Χιροσίμα
και χτυπάω πόρτα πόρτα
μια υπογραφή ζητώντας.


Βάλε την υπογραφή σου,
όχι άλλη Χιροσίμα,
για να μη πεθάνουν κι άλλα
κοριτσάκια σαν κι εμένα.


Δίσκος: Η Μαρία Φαραντούρη τραγουδάει Λιβανελί, 1982, 
MINOS 448 LP


*
ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ

Ναζίμ Χικμέτ, 15 Ιανουαρίου 1902, Θεσσαλονίκη - 3 Ιουνίου 1963, Μόσχα
Σχέδιο, Μπάμπης Ζαφειράτος, 5.V.2015 (Μελάνι, 29 χ 21 εκ.)
ΠΟΙΗΜΑΤΑ 
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗ 
ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ 
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ, 1970
(σελ. 88)
_____________________________________ 

(*)
Ανδρέας Ζαφειράτος
ΣΤΙΓΜΕΣ 
ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΣΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ




  
Ανδρέας Ζαφειράτος
ΣΤΙΓΜΕΣ
Σενάριο: Μπάμπης Ζαφειράτος 
3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΟΜΙΚΣ, «ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΣΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ» 
ΓΚΑΖΙ, 8-14 ΣΕΠΤ. 1998 
 Δημοσίευση στο Περιοδικό "Βαβέλ",  τεύχος 184,  Νοέμβριος 1998

________________________________

Περισσότερα για το Τραγούδι στο:
Ναζίμ Χικμέτ - Τζόαν Μπαέζ - Πητ Σίγκερ - Γιάννης Ρίτσος: Εγώ είμαι που χτυπάω την πόρτα σας ‒ Επίμετρο: Πωλ Ρόμπσον, Χάουασρντ Φαστ, Ντάλτον Τράμπο, Στηβ Μακουίν, Ναζίμ Χικμέτ
Με αφορμή τα 52 χρόνια από το θάνατο του Ναζίμ Χικμέτ 
*
Βλέπε επίσης:
Χικμέτ
και
Χιροσίμα - Ναγκασάκι


2 σχόλια:

  1. Συντροφε οταν μοιραζεσαι μια αναρτηση στο facebook, αντι για την πρωτη φωτογραφια της αναρτησης δειχνει παντα τη φωτογραφια του Φιντελ, αλλαξε το αν θελεις.

    Πολυ καλη δουλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Antonxxx,
      Ευχαριστώ για τη δουλειά
      Κάνε μου όμως λιανά τα υπόλοιπα επειδή δεν έχω λογαριασμό στο facebook, δεν μοιράζομαι κάτι, και δεν ξέρω πού αναφέρεσαι

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.