Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!
Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης − Κάρλος Πουέμπλα: Ως τη νίκη Κομαντάντε
*
Κάρλος Πουέμπλα: Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ − Μετάφραση προσαρμοσμένη στη μελωδία − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video


Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ (53)

Ο Μπαλαντέρ Παντελής Πασχαλίδης


ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ
σκηνοθέτης και συγγραφέας
(1953 - 2001)

Τίτλος: Μπαλαντέρ
Συγγραφέας: Παντελής Πασχαλίδης
Εκδόσεις: Δίαυλος
1η έκδοση: 1999
ISBN:  960-531-076-7
Σελίδες: 156
Τιμή:  2.080 δρχ. / 6,10 ευρώ









 

μπαλαντέρ

«Ο χρόνος και ο φόβος έγιναν ένα πρόσωπο που με ακολουθούσε στην πτώση με αμφίεση μπαλαντέρ».
Π. Πασχαλίδης

Παραμονή Πρωτοχρονιάς του ‘90. Ο ήρωας, προσπαθώντας να ξεφύγει από τις ενοχές που τον βασανίζουν, μετά από χίλια βάσανα βρίσκει μια δουλειά φύλακα στο φαρμακείο της Σοφίας. Όμως, σ’ αυτόν ακριβώς το χώρο, οι εφιάλτες του θα ζωντανέψουν με καινούργιο πλην γνώριμο πρόσωπο και θα τον βοηθήσουν να ξεκόψει οριστικά με το παρελθόν.
Ο Πασχαλίδης, γνήσιο παιδί του σινεμά (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, και επαγγελματίας ταινιοφάγος), μέσα από συνεχείς αναδρομές και με αριστοτεχνικό μοντάζ, μας μεταφέρει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.
Ο Μπαλαντέρ δεν είναι μια ακόμα ρετρό αυτοβιογραφία, ούτε ένα συνηθισμένο αφήγημα. Αντίθετα συνθέτει ένα σύγχρονο αντισυμβατικό μυθιστόρημα, γεμάτο ονειρικά στοιχεία, διανθισμένα με χιούμορ και με μια πλειάδα χαρακτήρων που μένουν αξέχαστοι.
Το βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε και συστήνεται ανεπιφύλακτα στους αναγνώστες της ΒΑΒΕΛ ως η ιδανική πρόταση για το καλοκαίρι.
Και μια λεπτομέρεια. Το θαυμάσιο εξώφυλλο, αν δεν το αναγνωρίσατε ήδη, ανήκει στον Ανδρέα Ζαφειράτο.
Μπ. Ζ.

Από την παρουσίαση του βιβλίου στο περιοδικό «βαβέλ».
Καλοκαίρι του 1999



    Το οπισθόφυλλο του βιβλίου

    «...Η ματιά της μου προκάλεσε το φόβο πως δεν θα μπορούσα να δικαιολογήσω το μισθό μου. Κι αυτός ο φόβος ενώθηκε με τον άλλον, που φώλιαζε εντός μου χρόνια τώρα, και καθώς τούτη τη στιγμή μεγάλωνε, στράφηκα και κοίταξα το στόμιο του δίκαννου. Εκεί, μέσα στις μεγάλες τρύπες, στο βάθος, αναγνώρισα δυο μάτια, μόνα τους πια, να τρέχουν πανικόβλητα στο κενό.
    Γύρισα και την ξανακοίταξα. Τα μάτια της βρύσες που έτρεχαν αίμα. Η θέα τους ξύπνησε στην ψυχή μου την οργή της θεάς Κάλι.
    Τα χέρια μου έγιναν έξι, και η καρδιά μου τορπίλη που έφευγε. Έφυγα κι εγώ μαζί της...»

    Από τη Σοφία στη Σόφια και από το Μπουένος 'Αιρες στην Καλαμάτα, τα πλάνα περνάνε με κινηματογραφικούς ρυθμούς, οι σελίδες κυλάνε με δύναμη πρωτόγνωρη. Κι ο ήρωας βρίσκει τους ήρωες της ζωής του και γίνεται ο ίδιος η δική τους ζωή.
    Ένα μυθιστόρημα με εικόνες μοναδικές -απ' το σκούρο της απόλυτης σκληρότητας ως το φωτεινό της απέραντης τρυφερότητας- που μπορεί να μας ταξιδέψει από τη λάσπη στ' αστέρια.
    Ένα νουάρ με κόκκινη μπέρτα που ζητά επίμονα να μας συναντήσει εκεί, γωνία Φαρμακείου και Ηλιοβασιλέματος.
    Μπ.Ζ.



    Δυο λόγια

    Ο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1953. Σπούδασε Οικονομικά στον Πειραιά και στο Λονδίνο, και Σκηνοθεσία στην Αθήνα. 
    • Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη και διευθυντής παραγωγής στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, και σε δύσκολους καιρούς ως καθηγητής Αγγλικών, αλλά και ως κασκαντέρ ("The first Olympics in Athens", "Αληθινές ιστορίες"). 
    •  Έγραψε δύο τηλεοπτικές σειρές ("Το συνεργείο", "Σερσέ λα φαμ") και σενάρια για τηλεταινίες ("Η τελευταία διαδρομή", "Το ψυγείο", "Εφιαλτική διαδρομή"). 
    • Συνεργάστηκε ως διαλογίστας στο σενάριο της ταινίας μεγάλου μήκους "6 με ΕΞΙ". 
    • Σκηνοθέτησε ταινίες μικρού μήκους ("Τα κράνη της ιστορίας", "Το μπλουτζήν της ορθοδοξίας", "Ο χούλιγκαν", "Κασκαντέρ-αγωνίες θανάτου"). Την περίοδο 1992-1996 διετέλεσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος, και είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών. 
    • Διηγήματά του δημοσιεύτηκαν στη στήλη «Το σύγχρονο ελληνικό διήγημα», της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, και στο περιοδικό ΤΟΜΕΣ. 
    • Το 1989 κυκλοφορεί συλλογή διηγημάτων του με τίτλο "Η Σεξουαλική Ζωή Ενός Ποντικού Στην Κόλαση" από τις εκδόσεις Αιγόκερως. 
    • Το 1999 παίζονται δύο μονόπρακτά του στη σπονδυλωτή παράσταση "Πέντε Λεπτά Διάσημος" από το Θέατρο των Καιρών. 
    • Από το 1984 εργάζεται στη Διεύθυνση Προγράμματος της ΕΤ1.
    Στις 6 Νοεμβρίου του 2001, "εκεί, γωνία Φαρμακείου και Ηλιοβασιλέματος", εντελώς απρόσμενα, ο Παντελής, μας άφησε τραγικά μόνους.


    Μια κριτική

    Ο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ (σκηνοθέτης, σεναριογράφος) κατόρθωσε να γράψει ένα μυθιστόρημα στηριζόμενος σε τεχνικές κινηματογράφου.
    Σίγουρα ο τύπος ξέρει να δημιουργεί εικόνες. Εδώ όμως αντιμετωπίζουμε ένα βιβλίο που μας παρουσιάζεται με ένα αλλιώτικο εξώφυλλο, σε βαθμό π
    oυ σε κάνει να θέλεις το βιβλίο μόνο και μόνο για να αποκτήσεις την εικόνα.
    Μπροστά στα μάτια σου η αλληλουχία των λέξεων αναταράσσεται μέσω της οπτικής ίνας. Και όμως διαβάζεις.
    Ο τύπος είναι ψιλοσαλεμένος γιατί μας βάζει κατευθείαν μέσα στο μυαλό του ήρωά του και μας αφήνει μόνους.
    Αριστοτέχνης στο χειρισμό του τρόμου και της αίσθησης του κακού. Το χιούμορ υπάρχει διάσπαρτο στις σελίδες εν είδει κυνισμού. Δεν έχετε διαβάσει κάτι σαν κι αυτό και δύσκολα να γράψει κανείς κάτι παρόμοιο.
    Ο ήρωας δεν συμβιβάζεται, δεν πιστεύει, υπάρχει μόνο όταν πονά και είναι ερωτευμένος σφόδρα. Είναι ταυτόχρονα ακατανίκητος και
    looser. Το κοντέρ δείχνει 260 και τραβάει χειρόφρενο.
    Ένα φιλμ νουάρ, αποτυπωμένο με λέξεις, που μας δείχνει τα δόντια του και μας προκαλεί να το διαβάσουμε "χορεύοντας με το διάβολο"

    Γιάννης Κουντούρης
    Περιοδικό
    INROCK
    Δίμηνη Επιθεώρηση, Χειμώνας 2000


    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.