Δεκέμβρης 1944 (17)

Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά. Ο Φιντέλ είναι αθάνατος

Έφοδος στις Μονκάδες τ’ Ουρανού!: Fidel vivirá para siempre! Fidel es inmortal! - Ο Φιντέλ θα ζει παντοτινά! Ο Φιντέλ είναι αθάνατος!
Φιδέλ: Ένα σύγγραμμα περί ηθικής και δυο μεγάλα αρχίδια στην υπηρεσία της ανθρωπότητας (Ντανιέλ Τσαβαρία)
* Φιντέλ: Αυτός που τους σκλάβους ανύψωσε στην κορφή της μυρτιάς και της δάφνης
* Πάμπλο Νερούδα: Φιντέλ, Φιντέλ, οι λαοί σ’ ευγνωμονούνε * Νικολάς Γκιγιέν: Φιντέλ, καλημέρα! (3 ποιήματα)
* Ντανιέλ Τσαβαρία: Η Μεγάλη Κουβανική Επανάσταση και τα Ουτοπικά Αρχίδια του Φιδέλ * Ντανιέλ Τσαβαρία: Ο ενεργειακός βαμπιρισμός του Φιδέλ * Ραούλ Τόρες: Καλπάζοντας με τον Φιντέλ − Τραγούδι μεταφρασμένο - Video * Χουάν Χέλμαν: Φιντέλ, το άλογο (video)


Κάρλος Πουέμπλα - Τρία τραγούδια μεταφρασμένα που συνάδουν με τη μελωδία:
* Και τους πρόφτασε ο Φιντέλ (Y en eso llego Fidel) − 4 Video − Aπαγγελία Νερούδα * Δεν έχεις πεθάνει Καμίλο (Canto A Camilo) * Ως τη νίκη Κομαντάντε (Hasta siempre Comandante)
* Τα φρούρια του ιμπεριαλισμού δεν είναι απόρθητα: Μικρή ιστορική αναδρομή στη νικηφόρα Κουβανική Επανάσταση και μέχρι τις μέρες μας ‒ Με αφορμή τα 88α γενέθλια του Φιντέλ ‒ Εκλογικό σύστημα & Εκλογές - Ασφάλεια - Εκπαίδευση - Υγεία (88 ΦΩΤΟ) * Φιντέλ

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Αφιέρωμα στον σπουδαίο Σοβιετικό σκηνοθέτη Γκριγκόρι Κόζιντσεφ (4 ταινίες) – Μη χάσετε ακόμα: Έλα Να Δεις, Τρία Τραγούδια Για Τον Λένιν – Μεγάλες στιγμές του σινεμά

Γκριγκόρι Κόζιντσεφ
(Κίεβο, 1905 – Λένινγκραντ, 1973)

4 από τις σημαντικότερες ταινίες του
28 Μάρτη -2 Απρίλη 2014
*

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ New Star Art Cinema

*
Το εξπρεσιονιστικό αριστούργημα με θέμα την Κομμούνα του Παρισιού
Η ιστορική πορεία προς την πρώτη προλεταριακή εξουσία

Η Νέα Βαβυλώνα - Novyy Vavilon (1929)
(95 λεπτά, βωβή)
Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ

Σοβιετική Ενωση, 1929, Ασπρόμαυρο

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
Σενάριο: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
Φωτογραφία: Αντρέι Μόσκβιν
Μοντάζ: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Λεονίντ Τράουμπεργκ
Μουσική: Ντμίτρι Σοστάκοβιτς
Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Γκούτμαν, Γιελένα Κουζμίνα, Αντρέι Κοστρίσκιν, Σεργκέι Γεράσιμοφ
Διάρκεια: 95'



Η ΝΕΑ ΒΑΒΥΛΩΝΑ: Ένα κινηματογραφικό αριστούργημα του 1929, για την πρώτη εργατική έφοδο στους ουρανούς και την κατάργηση της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης – «Κοιτάχτε την Παρισινή Κομμούνα. Αυτή ήταν η δικτατορία του προλεταριάτου» – Δείτε και/από εδώ την ταινία – Αφιέρωμα στην Κομμούνα, Α'

μαζί με το συγκλονιστικό έπος

Η ΚΟΜΜΟΥΝΑ (Παρίσι, 1871). Μια ταινία του Πήτερ Γουώτκινς – Αφιέρωμα στην Κομμούνα, Β'

*
Και η τριλογία του ουμανισμού

Δυο σαιξπηρικά κινηματογραφικά αριστουργήματα 
με τον κορυφαίο Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι

*

Αμλετ - Hamlet (1964)

Σοβιετική Ενωση, 1964, Ασπρόμαυρο

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ
Σενάριο: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ, Μπόρις Πάστερνακ
Φωτογραφία: Γιόνας Γκρίτσιους
Μοντάζ: Γιε Μεκάνκοβα
Μουσική: Ντμίτρι Σοστακόβιτς
Πρωταγωνιστούν: Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι, Μιχαήλ Ναζβάνοφ, Ελζα Ράτζινα
Διάρκεια: 140'


Δείτε την παρουσίαση της ταινίας από την Μποτίλια:

«Αμλετ» (1964) του Γκριγκόρι Κόζιντσεφ – Επανέκδοση (VIDEO)

 

Βασιλιάς Ληρ - Korol Lir (1971)

Σοβιετική Ενωση, 1971, Ασπρόμαυρο

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ
Σενάριο: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ
Φωτογραφία: Γιόνας Γκρίτσιους
Μοντάζ: Γιε Μεκάνκοβα
Μουσική: Ντμίτρι Σοστακόβιτς
Πρωταγωνιστούν: Γιούρι Γιέρβετ, Ελζα Ραντζίνα, Γκαλίνα Βόλτσεκ, Βαλεντίνα Σεντρικόβα
Διάρκεια: 139'
Ο Βασιλιάς Ληρ, γερασμένος και κουρασμένος, μοιράζει το βασίλειό του στις κόρες του, δίνοντας μεγάλη σημασία στις εκδηλώσεις της αγάπης τους απέναντί του.
Οταν η Κορδέλια, η πιο νέα και πιο ειλικρινής, αρνείται να κολακέψει τον πατέρα της για το προσωπικό όφελος, εκείνος την αποκληρώνει και στρέφεται στις άλλες κόρες του, οι οποίες το μόνο που θέλουν είναι να πάρουν από τα χέρια του την εξουσία.

 
*

Και το κλασικό έργο του Θερβάντες

  
Δον Κιχώτης - Don Kikhot (1957)

Σοβιετική Ενωση, 1957, Εγχρωμο
 

Σκηνοθεσία: Γκριγκόρι Κόζιντσεφ
Σενάριο: Γιεβγκένι Σβαρτς
Φωτογραφία: Απολινάρι Ντούντκο, Αντρέι Μοσκίν
Μοντάζ: Γ. Μακάνκοβα
Μουσική: Κάρα Καραγιέφ
Πρωταγωνιστούν: Νικολάι Τσερκάσοφ, Γιούρι Τολουμπέγιεφ
Διάρκεια: 110'

  
Η κριτική του Βασίλη Ραφαηλίδη,
Το Βήμα, 2-12-1975

Ένας λαϊκός ήρωας βγαλμένος κατ’ ευθείαν από τη δημοτική παράδοση και το κωμικό έπος.
Παρά τις μύριες επιφυλάξεις των καρτεσιανών κεντροευρωπαίων, εμείς πιστεύουμε ότι ο κοζιντσεφικός Δον Κιχώτης είναι μια τέλεια μεταφορά του πνεύματος (και όχι του γράμματος) του μεγάλου Θερβάντες. Αντί κριτικής, θα αντιγράψουμε ένα απόσπασμα από συνέντευξη του Κόζιντσεφ, όπου εκθέτει τις προθέσεις του. Κατά την άποψή μας, αυτές οι προθέσεις βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία με το αποτέλεσμα:
«Δεν ήταν στις προθέσεις μας να φτιάξουμε έναν Δον Κιχώτη που βρίσκεται σε αντίθεση με τον γύρω του κόσμο. Διαφωνώ με τις ερμηνείες που αντιμετωπίζουν τον Σάντσο Πάντσα σαν το αντίθετο του Δον Κιχώτη, που αντιμετωπίζουν, δηλαδή, τον Δον σαν ονειροπαρμένο και τον Σάντσο σαν χωριάτη κοιλαρά.
Το μυθιστόρημα του Θερβάντες έχει έναν μόνο ήρωα που εμφανίζεται κάτω από τρεις μορφές: ο Δον, ο Σάντσο και η Δουλτσινέα δεν είναι παρά οι τρεις πλευρές του ισπανικού χαρακτήρα: ονειροπόλος-πρακτικός-εξημμένος.
Ήθελα να γυρίσω ένα κωμικό λαϊκό έπος για έναν άνθρωπο γεμάτο οράματα που ωστόσο δεν πετυχαίνει τίποτα με όπλο μια σπασμένη λόγχη κι ένα κοκαλιάρικο άλογο. Ο θεατής τον συμπαθεί γιατί είναι καλός, αλλά γελάει κιόλας διότι προσπαθεί να επιβάλει την κοινωνική δικαιοσύνη μ’ αυτά τα αστεία μέσα που διάλεξε
Ο Δον είναι ένας λαϊκός ήρωας βγαλμένος κατ’ ευθείαν από τη δημοτική παράδοση και το κωμικό έπος. Γι’ αυτό ακριβώς θελήσαμε να φτιάξουμε μια κωμωδία άλλοτε χαρούμενη κι άλλοτε λυπητερή, για έναν καλό άνθρωπο που προσπάθησε να φέρει στη γη την κοινωνική δικαιοσύνη, και μάλιστα σε μια εποχή κατά την οποία η δικαιοσύνη μόνο αντικείμενο χλευασμού θα μπορούσε να είναι».
Με μια καίρια επιλογή μερικών μόνο απ’ την πληθώρα των επεισοδίων του βιβλίου (είναι κι αυτό ένα είδος μοντάζ), με τη βοήθεια ενός μεγάλου φωτογράφου, του Αντρέ Μοσκβίν (είναι ο φωτογράφος του Ιβάν ο Τρομερός) και κυρίως με την αξεπέραστη τέχνη ενός απ’ τους μεγαλύτερους ηθοποιούς στην ιστορία του κινηματογράφου, του αγαπημένου του Αϊζενστάιν, Νικολάι Τσερκάσοφ, ο Κόζιντσεφ ζωντανεύει έναν «ιδαλγό του μεγάλου ονείρου», σοβαρό και θλιμμένο σαν φιγούρα του Βελάσκεθ και αστεία μεγαλόπρεπο σαν παλατιανό του Γκόγια.
(Βασίλης Ραφαηλίδης – Λεξικό Ταινιών, Α’ Τόμος, εκδ. ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ)

*
Στον ίδιο κινηματογράφο παίζονται επίσης

 Έλα να Δεις - Idi I Smotri (1985)
Έλεμ Κλίμοφ
Βραβείο FIPRESCI, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Μόσχας του 1985.

Σοβιετική Ένωση, 1985, Εγχρωμο

Παραγωγή: Μπέρο Μπέγιερ, Ζακ Μπιντού, Μαριάν Ντουμουλίν
Σκηνοθεσία: Ελεμ Κλίμοφ
Σενάριο: Αλες Αντάμοβιτς, Ελεμ Κλίμοφ
Φωτογραφία: Αλεξέι Ροντιόνοφ
Μοντάζ: Βαλέριγια Μπέλοβα
Μουσική: Ολεγκ Γιαντσένκο
Πρωταγωνιστούν: Αλεξέι Κραμτσέφκο, Ολγκα Μιρόνοβα, Λιουμπομίρας Λαουσιαβίσιους, Βλάντας Μπαγκντόνας, Γιούρι Λουμίστε
Διάρκεια: 142'

Διαβάστε αναλυτικά στην ΜΠΟΤΙΛΙΑ και κατεβάστε την ταινία από το διαδίκτυο – «Βλέποντας», αποτρέπουμε τη ναζιστική συντέλεια του κόσμου
*

Τρία Τραγούδια για τον Λένιν - Tri pesni o Lenine (1934)
Τζίγκα Βερτόφ

Σοβιετική Ενωση, 1934, Ασπρόμαυρη

Σκηνοθεσία: Τζίγκα Βερτόφ
Σενάριο: Τζίγκα Βερτόφ
Φωτογραφία: Ντμίτρι Σουρένσκι, Μπεντσιον Μοναστίρσκι, Μαρκ Μάγκισον
Μοντάζ: Τζίγκα Βερτόφ
Μουσική: Γιούρι Σαπόριν
Διάρκεια: 59'


Με βάση τρία λαϊκά τραγούδια από την Ανατολική Σοβιετική Ένωση που υμνούν τον Λένιν.
Ένα σινε-ποίημα πάνω στον ηγέτη της Οκτωβριανής επανάστασης, αλλά και τις αλλαγές που έφερε το κομμουνιστικό καθεστώς στις καθυστερημένες αυτές περιοχές. 
Η πιο ολοκληρωμένη δουλειά του Βερτόφ, όπου αναπτύσσει με τον πιο δημιουργικό τρόπο τις θεωρίες του για τον Κινηματογράφο-Μάτι.

Διαβάστε και δείτε την ταινία (και) από την Μποτίλια

*

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ New Star Art Cinema
Κρέμου 141, Καλλιθέα
Γενική είσοδος: € 7,00
Κάθε Τετ & Πέμ: 2 στην τιμή του 1
Παιδ. - Φοιτ. - άνω των 65 - Εκπαιδευτικοί - Ατέλεια: € 5,00
Ανεργοι: €3,00
Οικογενειακό τριών ατόμων: €10,00
Τηλ. 210-9512624, 210-9512604

  
*
 
 ___________________
Το ΣΙΝΕΜΑ της Μποτίλιας

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.